Повернення грошових засобів за товар (далі – повернення), придбаний в роздрібних магазинах, обмін товару неналежної якості (далі – обмін), здійснюється на основі Закону України «Про захист прав споживачів», Закону України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій в сфері торгівлі, громадського харчування і послуг».
Строки повернення та обміну товару регулюються Законом України «Про захист прав споживачів».
Якщо товар не використовували (не продовольчі товари), то його можна повернути протягом 14 днів. Детальніше читайте в статті про гарантійні строки на товар.
Повернення грошових засобів за товар, придбаний за готівкові засоби, повинно бути повернено готівкою.
Повернення грошових засобів за товар, придбаний по безготівковому розрахунку (за використанням платіжної картки) – повинно здійснюватись на платіжну картку, що використовувалась при покупці.
У випадку, якщо платіжна картка, якою розраховувався покупець, втратила строк дії, або була втрачена, покупець повинен написати заяву про повернення грошових коштів на другу платіжну картку.
Повернення товару здійснюється відповідальною особою магазину – директором, замісником, касиром, відповідальним лицем.
Повернення товару.
Для проведення операцій по поверненню грошових засобів за товар покупець повиннен пред’явити касиру (відповідальній особі):
- Товар (який планує повернути);
- Оригінал розрахункового документа (чек);
- Оригінал документа, посвідчення особи (паспорт або водійські права).
Якщо оригінал чеку втрачений, покупцю необхідно написати заяву на його відновлення. Після оформлення заяви, касир повинен знайти на контрольній стрічці по даті і номеру потрібний чек.
Після відновлення чеку (якщо такий був втрачений), або відразу після пред’явлення чеку, заповняється заява-акт про повернення товару в двох екземплярах. Копія документу, завіреного відповідальною особою магазину, залишається у покупця. До заяви-акту додається чек товару.
У випадку повернення покупцем однієї з декількох позицій товару в чеку, касир повинен зробити копію яка додається до заяви-акту. На оригіналі, що залишається у покупця, касир ставить відмітку про повернений товар, відмічає позицію товару дату і час, а також ставить штамп магазину.
Після заповнення всіх документів касир вилучає товар у покупця, проводить операцію по розрахунковому апараті і повертає гроші за товар.
Обмін.
Для проведення обміну товару, надаються ті ж документи що і при поверненні, а також ідентичний алгоритм дії. Лише в заяві-акті вказується обмін товару, після чого проводиться обмін на аналогічний товар.
Важливо пам’ятати, що алгоритм дії при поверненні-обміні товарів в різних магазинах може відрізнятися. Проте, якщо Ви звертаєтесь з заявою в магазин відповідальна особа повинна відреагування на звернення. Якщо магазин відмовляється йти Вам на зустріч, можете написати заяву в “Книзі відгуків та пропозицій”, що знаходиться в кутку споживача і є вільною у доступі для клієнтів/покупців. Або ж звернутися в Управління прав захисту споживача вашого міста, чи міста де знаходиться магазин в якому був придбаний товар. Звертатись в Управління Прав захисту споживача можливо в телефонному режимі з магазину де Вам відмовляють у зверненні, номер телефона якого теж має знаходитись в кутку споживача. Поясніть ситуацію з товаром і попросіть інспектора з яким розмовляєте роз’яснити ситуацію з відмовою магазину щодо повернення товару. Якщо по законодавству України та закону «Прав захисту споживачів», Ви праві, магазин зобов’язаний буде виконати Вашу вимогу.
І основне. Ніколи не соромтесь відстоювати свої права. Навіть якщо Ви не знаєте своїх прав, зверніться до відповідних органів для їх уточнення.
Вдалих Вам покупок.
А чи можна надати інформацію про нормативні акти (назва, номер статті/пункт) де зазначено, що:
– при поверненні товару покупець зобов’язаний писати якісь заяви;
– акт про повернення складається у двох примірниках;
– покупець зобов’язаний віддати чек касирові;
– до акту про повернення коштів взагалі мають додаватися якісь чеки або їх копії.
Дякую
Доброго дня. Всі відповіді по вашому питанні опубліковую нижче. Це нарізки із Закону України «Про захист прав споживачів» та «Про затвердження правил роздрібної торгівлі непродовольчими товарами» Наказ Міністерства економіки України від 19 квітня 2007 року N 104. Більш детальніше Ви можете читати в самих статтях. Акти представленні в нашій статті є зразками. Такі акти або ж просто заяви кожне підприємство формує для себе, відповідно до вимог передбачених в Законі України.
Закон України «Про захист прав споживачів»
Розділ II ПРАВА СПОЖИВАЧІВ ТА ЇХ ЗАХИСТ
Стаття 7. Гарантійні зобов’язання
Стаття 8. Права споживача у разі придбання ним товару неналежної якості
11. Вимоги споживача розглядаються після пред’явлення споживачем розрахункового документа, а щодо товарів, на які встановлено гарантійний строк, – технічного паспорта чи іншого документа, що його замінює, з позначкою про дату продажу.
Під час продажу товару продавець зобов’язаний видати споживачеві розрахунковий документ встановленої форми, що засвідчує факт купівлі, з позначкою про дату продажу.
У разі втрати споживачем технічного паспорта чи іншого документа, що його замінює, їх відновлення здійснюється у порядку, визначеному законодавством.
Стаття 9. Права споживача при придбанні товару належної якості
Обмін товару належної якості провадиться, якщо він не використовувався і якщо збережено його товарний вигляд, споживчі властивості, пломби, ярлики, а також розрахунковий документ, виданий споживачеві разом з проданим товаром.
Наказ №104 «Про затвердження правил роздрібної торгівлі непродовольчими товарами» від 19.04.2007 року.
ПРАВИЛА роздрібної торгівлі непродовольчими товарами
Розділ I. Загальні положення
25. (4 абзац) У разі виявлення невідповідності товарів умовам продажу (даним, зазначеним у розрахунковому документі), некомплектних або товарів неналежної якості споживач може відмовитися від прийняття цих товарів. У цьому разі оформляється акт, у якому зазначаються причини відмови. На підставі акта суб’єкт господарювання повинен доставити споживачеві товари без недоліків або повернути вартість товарів та послуг.
29. У разі виявлення протягом установленого гарантійного строку недоліків споживач у порядку та в строки, що встановлені законодавством, має право вимагати…розірвання договору та повернення сплаченої за товар грошової суми
30. Продавець, виробник (підприємство, що задовольняє вимоги споживача, установлені пунктом 29 цього розділу) зобов’язані прийняти товар неналежної якості в споживача, видати йому документ, що підтверджує одержання товару, і задовольнити його вимогу на підставі письмової заяви, яка подається споживачем у двох примірниках. Один примірник цієї заяви повертається споживачу з відміткою продавця, виробника (підприємства, що задовольняє вимоги споживача, установлені пунктом 29 цього розділу), дати прийняття заяви, прізвища, ініціалів та посади працівника, який прийняв заяву, другий – залишається у продавця, виробника (підприємства, що задовольняє вимоги споживача, установлені пунктом 29 цього розділу).
37. Вимоги споживача розглядаються після пред’явлення споживачем розрахункового документа, а щодо товарів, на які встановлено гарантійний строк, – технічного паспорта чи іншого документа, що його замінює, з позначкою про дату продажу.
Доброго дня! Скажіть Будь ласка., живий товар підлягає поверненню, наприклад папуга (купили в зоомагазині) через 10 днів перенесли і сказали що вже не подобається?!
Доброго вечора. Законодавство України ставить тварин на той же рівень, що і майно. Тобто живий товар можна повернути в зоомагазин. Для цього потрібно чек, ветеринарний сертифікат (ці документи видаються при покупці живого товару), документ що засвідчує особу (паспорт, водійське посвідчння покупця, для заповнення акту на повернення). Якщо покупець виявив що тварина була придбана хворою і має заключення від ветеринара то може вимагати в продавця повернення або компенсацію на лікування (предявивши чеки витрат на лікування).