ruuk
Home / Взуття / Закон України «Про захист прав споживача». Гарантійний строк на товар.

Закон України «Про захист прав споживача». Гарантійний строк на товар.

Закон України «Про захист прав споживача».

Відношення між споживачем і виробником (продавцем) регулюються Законом України «Про захист прав споживача» (ЗЗПС). Ним встановлено:

  • Гарантійні строки, протягом яких виробник/продавець бере на себе обов’язки здійснювати безплатно ремонт та заміну відповідної продукції у зв’язку з введенням її в обіг;
  • Гарантійні обов’язки з різних груп товарів;
  • Умови гарантійного ремонту;
  • Права споживача у випадку придбання належної/неналежної якості;

Гарантійний строк на товар, що немає визначеного сезону носіння, відраховується з дня продажу товару, на сезонний товар – з початку відповідного сезону (Стаття 7 ЗЗПС). Гарантія на виріб дійсна лише в період сезону, до якого цей товар відноситься. Наприклад, шкіряні босоніжки (гарантія 30 днів) придбані 10 вересня (6 днів до закінчення сезону). Гарантія на них закінчується 7  червня наступного року (на 24 день від початку літнього сезону).

Гарантія на взуття.

Сезони взуття:

  • Зимовий: 15 листопада – 15 березня;
  • Весняно-осінній: 15 березня – 15 травня; 15 вересня – 15 листопада;
  • Літній: 15 травня – 15 вересня.

Гарантійні терміни на взуття:

30 днів – повсякденне (в тому числі із синтетичної і штучної шкіри), модельне, дитяче, домашнє і дорожнє взуття.

60 днів – взуття для активного відпочинку.

Гарантія на одяг та аксесуари.

Сезони одягу:

  • Осіньо – зимовий: з 1 жовтня;
  • Весняно-літній: з 1 квітня.

Гарантійний строк на одяг – 30 днів.

Гарантійні строки на шкіряно-галантерейні вироби.

30 днів – дрібна шкіргалантерея, сумки господарські, пляжні, дитячі, шкільні рюкзаки, шкіряні ремні, рукавиці.

50 днів – сумки жіночі, чоловічі, дорожні і спортивні.

70 днів – чемодани, ділові портфелі і папки.

Не підлягає обміну і повернення.

  • Рукавиці;
  • Панчішно-шкарпетні вироби;
  • Товари в аерозольних упаковках;
  • Натільна білизна.

Обмін, повернення та гарантійний ремонт.

Недоліки – будь яке розходження продукції з вимогами нормативно-правових документів, умови договорів або вимог, що пред’являють до них, а також інформацій і продукцій, наданої виробником (продавцем). Може бути усунена протягом 14 днів, і це не повпливає на зовнішній вигляд і функціональність виробу. При виявленні недоліків клієнт може вимагати:

  • Пропорційно зменшити ціну;
  • Безоплатно усунути недоліки в розумний термін;
  • Відшкодування витрат на усунення недоліків товару.

Істотні недоліки роблять неможливим або недопустимим використання товару, що виникли по винні виробника (продавця), після його усунення проявляється знову по незалежних від покупця причин і при цьому наділені хоча б одним із наступних ознаками:

А) недолік взагалі не можуть бути усунені;

Б) його усунення вимагає більше ніж 14 календарних днів;

В) недолік суттєво міняє товар.

Клієнт може вимагати:

  • Розірвання договору і повернення виплаченої за товар грошової суми;
  • Заміна товару на такий же або аналогічний.

Гарантійний ремонт:

  • Здійснюється в період гарантійного строку при наявності чека з вказаною датою покупки;
  • Безоплатне усунення недоліків товару повинно бути виконано протягом 14 днів з дня звернення покупця (Стаття 7 ЗЗПС).
  • При виконанні гарантійного ремонту гарантійний строк збільшується на час перебування товару в ремонті (Стаття 7 ЗЗПС).

Важливо пам’ятати:

  • Клієнт має право повернути/обміняти товар протягом 14 днів не враховуючи дня покупки при умові, що товар не був у використанні, збереженні його товарний вигляд і споживчі якості. Повернення проходить тільки при наявності паспорта/водійського посвідчення.
  • Гарантійні строки на товар відраховуються з дня покупки товару (з початку сезону для сезонних товарів), а на обміняний товар – з дня його обміну (Стаття 7 ЗЗПС).

Читайте також повернення товару в роздрібних магазинах.

Про admin

Перегляньте також

Кетчуп домашній – простий рецепт

Кетчуп — один із найпопулярніших в світі соусів. Його додають до безлічі страв — піци, хот-догів, бургерів, смакують із ним шашлики …

15 коментарів

  1. Лариса

    Вітаю, заплатила кошти за одяг в інтернет магазині. За умовами покупки після перерахування коштів протягом 2-4 днів магазин зобов’язувався надіслати товар. Але вже пройшло 7 днів, товар не надійшов, я вмсагаю повернення коштів, а продавець обіцяє днями таки прислати замовлення. Як повернути кошти ?
    Дякую.

    • Доброго дня. Звичайно, інтернет-торгівля цілком підпадає під дію Закону України «Про захист прав споживачів». Спірні моменти можуть бути вирішувані шляхом телефонних переговорів або електронних звернень безпосередньо в магазин з коректними посиланнями на законність вимог. Раджу Вам більш детально проаналізувати Закон України “Про електронну комерцію”. Дякую.

  2. Доброго дня! Придбала жіночу сумочку 01.10.17 , у якій за 5 разів використання протерлися стики . Звернулася в магазин , а вони відповіли що на не шкіряні сумки гарантії не дають. Чи це так ?
    Дякую

    • Гарантія діє як на шкіряні, так і не на шкіряні вироби. Сумку Вам повинні замінити, або повернути кошти. Якщо Вас не “чують” в магазині, зверніться до Прав захисту споживачів вашого міста, чи міста в якому була придбана сумка. Обов’язково залишти коментар в “Книзі відгуків та пропозицій” магазину.

  3. Купила недешевую зимнюю курточку в бредовом магазине, одела несколько раз и обнаружила , что облезла краска на рукавах , стыках , карманах …ремонту она не подлежит , после покупки прошло 35 дней …т.е. согласно Закону Гарантия на вещи всего 30 дней , ведь этот брак проявился во время пользования вещью , некачественное покрытие ….куртка полностью потеряла свой товарный и эстетический вид.

  4. Тетяна

    А чи можна реально якось вплинути на ситуацію,якщо 30 днів пройшло,а взуття вдягалось рівно три рази.

    • Доброго дня. На жаль ні, кількість днів експлуатації не впливає на гарантійний термін.

  5. Добрий вечір! Придбала тоненьку курточку 08.09.18 за не дешевою ціною. Вересень був теплим і одягнути її довелося 3-4 рази. 1 жовтня виявила, що дуже потерся один рукав ( на рукавах и на кармані металеві начеб-то гладенькі прикраси) , той в якій руці ношу сумку чи пакет. Два дні тому розповіла про це сестрі, вона мені порадила все-таки піти до магазину і показати, що трапилось з нею. Зараз розумію, що згаяла час і треба було зразу звернутись. Що можете порадити в моєму випадку?

    • Наталія

      Доброго вечора. Якщо куртка належить до осінньо-зимового сезону, то гарантія на одяг почнається з 1 жовтня. Але якщо потертості на виробі від механічних покоджень (якщо я правильно зрозуміла – носіння сумки), то на жаль, гарантія на таке не розповсюджується.

  6. Олександр

    Добрий день, така ситуація 28.11.2018 я купив зимове взуття, чотири дні назад (05.01.2019) почав носити, сьогодні (09.01.2019) відклеїлась підошва, чи можливо повернути взуття?

  7. Доброго дня. В магазині обміняла взуття після гарантійного строку, у зв’язку з не якісною підошвою, на таке саме.Обмін провели чеком від 08.02.2020, як нова покупка. Проблема після використання взуття буде така сама, як до першого обміну товару, не якісна підошва на п’ яті.Стає видно після використання. Чи можна повернути гроші, як за новый товар в термін 14 днів? Дякую.

  8. Доброго дня. В магазині обміняла взуття після гарантійного строку, у зв’язку з не якісною підошвою, на таке саме.Обмін провели чеком від 08.02.2020, як нова покупка. Проблема після використання взуття буде така сама, як до першого обміну товару, не якісна підошва на п’ яті.Стає видно після використання. Чи можна повернути гроші, як за новый товар в термін 14 днів? Дякую.

    • Валерія

      Купила лампу фірми delux з дворічним гарантійним терміном. Дата придбання 10 березня 2018. Лампа перегоріла 9 березня ввечері. 10 березня 2020 занесла на заміну і продавець відмовила.Чи правильно вона вчинила?

  9. Доброго вечора. 5.02.2020р. купила в магазині взуття шкіряні черевички. Оплату проводила банківською карткою. Сьогодні ввечері побачила, що зап’ятки в них вже просіли. Чек нажаль я не знаю де поділа, але через роздрукувала з банку дублікат чеку. Чи можу я вимагати від них обмін чи якісний ремонт?

  10. Добрый день,купила джинсы ребёнку через группу в Вайбере у продавца есть ФОП ,квитанции об оплате остались.Джинсы посте трёхдневной носки полезли по шву .Обратилась к продавцу она категорически отказалась чем либо помочь,мол бирки нет поставщик не примет.Есть ли закон защищающие мои права в данной ситуации?

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

Цей сайт використовує Akismet для зменшення спаму. Дізнайтеся, як обробляються ваші дані коментарів.