ruuk
Home / Взуття / Закон України «Про захист прав споживача». Гарантійний строк на товар.

Закон України «Про захист прав споживача». Гарантійний строк на товар.

Закон України «Про захист прав споживача».

Відношення між споживачем і виробником (продавцем) регулюються Законом України «Про захист прав споживача» (ЗЗПС). Ним встановлено:

  • Гарантійні строки, протягом яких виробник/продавець бере на себе обов’язки здійснювати безплатно ремонт та заміну відповідної продукції у зв’язку з введенням її в обіг;
  • Гарантійні обов’язки з різних груп товарів;
  • Умови гарантійного ремонту;
  • Права споживача у випадку придбання належної/неналежної якості;

Гарантійний строк на товар, що немає визначеного сезону носіння, відраховується з дня продажу товару, на сезонний товар – з початку відповідного сезону (Стаття 7 ЗЗПС). Гарантія на виріб дійсна лише в період сезону, до якого цей товар відноситься. Наприклад, шкіряні босоніжки (гарантія 30 днів) придбані 10 вересня (6 днів до закінчення сезону). Гарантія на них закінчується 7  червня наступного року (на 24 день від початку літнього сезону).

Гарантія на взуття.

Сезони взуття:

  • Зимовий: 15 листопада – 15 березня;
  • Весняно-осінній: 15 березня – 15 травня; 15 вересня – 15 листопада;
  • Літній: 15 травня – 15 вересня.

Гарантійні терміни на взуття:

30 днів – повсякденне (в тому числі із синтетичної і штучної шкіри), модельне, дитяче, домашнє і дорожнє взуття.

60 днів – взуття для активного відпочинку.

Гарантія на одяг та аксесуари.

Сезони одягу:

  • Осіньо – зимовий: з 1 жовтня;
  • Весняно-літній: з 1 квітня.

Гарантійний строк на одяг – 30 днів.

Гарантійні строки на шкіряно-галантерейні вироби.

30 днів – дрібна шкіргалантерея, сумки господарські, пляжні, дитячі, шкільні рюкзаки, шкіряні ремні, рукавиці.

50 днів – сумки жіночі, чоловічі, дорожні і спортивні.

70 днів – чемодани, ділові портфелі і папки.

Не підлягає обміну і повернення.

  • Рукавиці;
  • Панчішно-шкарпетні вироби;
  • Товари в аерозольних упаковках;
  • Натільна білизна.

Обмін, повернення та гарантійний ремонт.

Недоліки – будь яке розходження продукції з вимогами нормативно-правових документів, умови договорів або вимог, що пред’являють до них, а також інформацій і продукцій, наданої виробником (продавцем). Може бути усунена протягом 14 днів, і це не повпливає на зовнішній вигляд і функціональність виробу. При виявленні недоліків клієнт може вимагати:

  • Пропорційно зменшити ціну;
  • Безоплатно усунути недоліки в розумний термін;
  • Відшкодування витрат на усунення недоліків товару.

Істотні недоліки роблять неможливим або недопустимим використання товару, що виникли по винні виробника (продавця), після його усунення проявляється знову по незалежних від покупця причин і при цьому наділені хоча б одним із наступних ознаками:

А) недолік взагалі не можуть бути усунені;

Б) його усунення вимагає більше ніж 14 календарних днів;

В) недолік суттєво міняє товар.

Клієнт може вимагати:

  • Розірвання договору і повернення виплаченої за товар грошової суми;
  • Заміна товару на такий же або аналогічний.

Гарантійний ремонт:

  • Здійснюється в період гарантійного строку при наявності чека з вказаною датою покупки;
  • Безоплатне усунення недоліків товару повинно бути виконано протягом 14 днів з дня звернення покупця (Стаття 7 ЗЗПС).
  • При виконанні гарантійного ремонту гарантійний строк збільшується на час перебування товару в ремонті (Стаття 7 ЗЗПС).

Важливо пам’ятати:

  • Клієнт має право повернути/обміняти товар протягом 14 днів не враховуючи дня покупки при умові, що товар не був у використанні, збереженні його товарний вигляд і споживчі якості. Повернення проходить тільки при наявності паспорта/водійського посвідчення.
  • Гарантійні строки на товар відраховуються з дня покупки товару (з початку сезону для сезонних товарів), а на обміняний товар – з дня його обміну (Стаття 7 ЗЗПС).

Про admin

Перегляньте також

Охорона магазину. Чи має охорона право...

Охорона магазину. Чи має охорона право…

Забігши в один з найбільших продуктових супермаркетів свого міста, мене на вході зупинила охорона магазину, …

7 Коментарі

  1. Вітаю, заплатила кошти за одяг в інтернет магазині. За умовами покупки після перерахування коштів протягом 2-4 днів магазин зобов’язувався надіслати товар. Але вже пройшло 7 днів, товар не надійшов, я вмсагаю повернення коштів, а продавець обіцяє днями таки прислати замовлення. Як повернути кошти ?
    Дякую.

    • Доброго дня. Звичайно, інтернет-торгівля цілком підпадає під дію Закону України «Про захист прав споживачів». Спірні моменти можуть бути вирішувані шляхом телефонних переговорів або електронних звернень безпосередньо в магазин з коректними посиланнями на законність вимог. Раджу Вам більш детально проаналізувати Закон України “Про електронну комерцію”. Дякую.

  2. Доброго дня! Придбала жіночу сумочку 01.10.17 , у якій за 5 разів використання протерлися стики . Звернулася в магазин , а вони відповіли що на не шкіряні сумки гарантії не дають. Чи це так ?
    Дякую

    • Гарантія діє як на шкіряні, так і не на шкіряні вироби. Сумку Вам повинні замінити, або повернути кошти. Якщо Вас не “чують” в магазині, зверніться до Прав захисту споживачів вашого міста, чи міста в якому була придбана сумка. Обов’язково залишти коментар в “Книзі відгуків та пропозицій” магазину.

  3. Купила недешевую зимнюю курточку в бредовом магазине, одела несколько раз и обнаружила , что облезла краска на рукавах , стыках , карманах …ремонту она не подлежит , после покупки прошло 35 дней …т.е. согласно Закону Гарантия на вещи всего 30 дней , ведь этот брак проявился во время пользования вещью , некачественное покрытие ….куртка полностью потеряла свой товарный и эстетический вид.

  4. А чи можна реально якось вплинути на ситуацію,якщо 30 днів пройшло,а взуття вдягалось рівно три рази.

    • Доброго дня. На жаль ні, кількість днів експлуатації не впливає на гарантійний термін.

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

Цей сайт використовує Akismet для зменшення спаму. Дізнайтеся, як обробляються ваші дані коментарів.